جهان پهلوان غلامرضا تختی - پهلوانان هرگز نمی میرند

تاريخ : جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, | 17:15 | نویسنده : admin

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

شیخ الاجل سعدی شیرازی پهلوان واقعی را  دارای اخلاق نیکو می داند نه زور و بازو

داستان پهلوان از گلستان سعدی

عارفی از راهی عبور می کرد پهلوانی را دید که  بسیار خشمگین و عصبانی است به طوری که بر اثر خشم و عصبانیت کف از دهانش بیرون آمده و با هیجان شدید برسر مردی فریاد می کشیدشیطانعصبانیعارف  پرسید:این پهلوان چرا اینگونه خشمگین و عصبانی شده و نعره می کشد؟سوالتعجبگفتند:آن مرد به او دشنام داده است.عارف گفت: این فرومایه - هزار من وزنه بلند می کند ولی طاقت یک ناسزا را ندارد؟؟؟تعجبمتفکراو از لحاظ بدنی پهلوان و قوی ولی از لحاظ روحی بسیار ضعیف و ناتوان است.

لاف سرپنجگی و دعوى مردى بگذار

عاجز نفس-فرومایه چه مردی زنی

گرت از دست برآید دهنی شیرین کن

مردی آن نیست که مشتی بزنی بر دهنی

نتیجه داستان:پهلوان واقعی بیدی نیست که با هر بادی بلرزد -جهان پهلوان تختی پهلوانی واقعی با اخلاق و صفات نیک و پسندیده بود پس امکان ندارد در برابر ناملایمات و سختی های زندگی خودکشی کرده باشدبازنده

جهان پهلوان غلامرضا تختی پهلوان واقعی بود او را چقدر می شناسید؟؟؟

غلامرضا تختی کشتی گیر بزرگ ایرانی که در فرهنگ ورزشی ایران، نماد پهلوانی و فروتنی است.تختی در المپیک 1956 ملبورن به همراه امام‌علی حبیبی نخستین مدال طلای تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک را کسب کرد. او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در فهرست برترین‌های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد.او یکی از سه کشتی‌گیر ایرانی (در کنار امام‌علی حبیبی و عبدالله موحد) است که در تالار افتخارات فیلا قرار دارد.

غلامرضا تختی در محله خانی‌آباد در سال1309  در جنوب تهران به دنیا آمد. در ایران از تختی به عنوان «جهان پهلوان» یاد می‌شود. کتاب‌های زیادی در وصف او تألیف شده است، فیلمی سینمایی در مورد وی ساخته شده، حتی تندیسی از وی ساخته شده و در میدان تجریش در شهر تهران نصب شده است. به افتخار او هر ساله به بهترین کشتی‌گیران ایران «جایزه غلام‌رضا تختی» اهدا می‌شود.

چرا؟؟؟؟؟؟سوالزیرا او فقط یک قهرمان نبود بلکه صفات انسانی بسیاری داشت.تختی در طول زندگی خود به کارهای عام المنفعه پرداخت و خدماتی را به محرومین کرد. وی احساس هم‌فکری با نهضت ملی و خصوصاً نهضت ملی‌شدن نفت در ایران داشت.

ازدواج و فرزندان غلامرضا تختی

تختی در 30 بهمن1345  با شهلا توکلی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام  بابک بود که در11 شهریور 1346 به دنیا آمد.

عکس عروسی غلامرضا تختی

بابک تختی تنها فرزند و بازمانده غلامرضا تختی و شهلا توکلی است که در تاریخ 30 بهمن سال 1345 با هم ازدواج کرده بودند . حاصل این ازدواج پسری به نام بابک بود.

عکس غلامرضا تختی و فرزندش بابک

 این عکس نشان از یک مرد خانواده دوست است.به نظر من مردی که به کودکان محبت کند و با موجودات ضعیف تر از خود مهربان باشد مردی قابل احترام است.

بابک تختی ناشر و نویسنده ایرانی است.یکی از آثار وی کتاب "در جستجوی پدر" در مورد زندگی پدرش غلامرضا تختی به عنوان «محبوب‌ترین ورزشکار تاریخ ایران» است.همسر بابک - نویسنده ایرانی است و تنها فرزند بابک غلامرضا نام دارد.بابک تختی نشر قصه را اداره می کند و از وی داستان‌های کوتاه زیادی چاپ شده‌است . یکی از داستان‌های وی در مجموعه داستان‌های کوتاه ایران و جهان منتشر شده‌است.

عکس نوه غلامرضا تختی

نوه غلامرضا تختی به همراه پدر و مادرش در آمریکا زندگی می کند .او نیز مانند همه کودکان و نوجوانان خارج از کشور با آمیخته ای از فرهنگ ایران و آمریکا روبروست.آیا به نظر شما این غلامرضا تختی می تواند پهلوانی شایسته مانند پدربزرگش شود؟؟؟سوال

اندیشه نوشت:به نظر من پهلوانی فقط مختص کشتی گیران و ورزشکاران نیست ربطی هم به اصالت خانوادگی ندارد در همه جای دنیا می توان پهلوان بود انسان بود و فضائل انسانی را کسب نمود با هر حرفه و شغلی در هر لباس و قومیتی می توان هزاران هزار تختی تحویل جامعه داد.

تختی مردی بود که برابر محمدرضا شاه سرخم نکرد در برابر هیچکس تعظیم نکرد شرم بر کسانی که بخاطر جاه و مقام دست حاکمان  و پادشاهان را می بوسند و تعظیمشان می کنندعصبانیشرم بر کسانی که مدح حاکمان را می گویند تا صله دریافت کنند.عصبانیشرم بر کسانی که ارزش انسانی خود را زیر پا له می کنندعصبانیسجده هم  بر غیر خدا حرام است سجده بر پیامبران و امامان هم نباید کرد سجده بر انسان چرا؟تعجب سجده در حرم امامزادگان و سجده بر قبر کوروش کبیرچرا؟؟تعجب شرک  چرا؟؟؟تعجببت پرستی  چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تعجب- ستایش و تعظیم و سر خم کردن فقط شایسته خداست.خدای آسمانها که همه چیز از آن اوست. تاریخ می گوید:کسانی که دست شاه را بوسیدند و تعظیمش کردند فراموش شدند ولی تختی سر خم نکرد بنابراین هرگز فراموش نخواهد شد.

تختی چرا تختی شد؟زیرا در برابر شاه سر خم نکرد در ادامه مطلب  به عکس آویختن مدال بر گردن او توسط شاه دقت کنیدچشمکاگر قد محمدرضا شاه کوتاه بود آبرویش می رفتخندهخندهخنده


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: