هفت واقعیت در هفت دقیقه!

تاريخ : 15 اسفند 1391برچسب:, | 13:50 | نویسنده : admin

 خرها بیشتر از اسبها می فهمند! این یک واقعیت انکارناپذیر است. اگر این ادعای بدیهی را قبول ندارید؛ پس لابد یا با خرها خوب محشور نبودید یا با اسبها یا با هیچکدام از آنها و یا شاید با هر دوی آنها!!! و این یک پارادوکس است! خیلی هم بد است! به هر صورت در هر چهار حالت هم خیالی نیست! و صورت تز ما ثابت می شود. علامت تعجب هم نمی گذارم دیگر! علامت تعجب مال نویسنده های تازه کاری است که تراژدی می نویسند و آخر جملاتشان علامت تعجب می گذارند و فکر می کنند طنز نوشته اند! حالا کار که به اینجا رسید؛ اجازه دهید یک واقعیت دیگر را بی پرده و بی ادعا در طبق اخلاص قرار دهم؛ خر موجودیتی تاثیرگذار در عرصه های مختلف تاریخی، فرهنگی و جامعه شناختی جامعه بشری است. این حرف یک گنده گوزی ساختارشکنانه نیست! نشان به آن نشان که یک اقتصاد دان گفته؛ حرکت یک ماهی در گوشه اقیانوس هند در تغییرات شاخص بورس کانادا موثر است یا یک همچین چرندی! حالا تو بیا و حرکت یک ماهی را مقایسه کن با موجودیت تاریخ ساز خر! بله خر! بی پرده می گویم؛ خر!

حیف که بیشترتان یک مشت بچه شهری خر ندیده اید! و الا دعوتتان می کردم به مشاهده و درک چشمان معصوم و خمار یک خر بارکش! به روح مرحوم حاج محمود بقال یک عمق استراتژیکی در ورای نگاه خمار یک خر نهفته است. انگار کن دوربینی را که از دور به چشم خمار یک خر نزدیک می شود و نزدیک می شود و نزدیک می شود! و بعدش می رود داخل آن! خیلی به منظره بعدی فکر کردم! به قطعه ای از بهشت فکر کردم! یا یک چیز مثل بهشت که در فضای عمیق داخل چشم یک خر نهفته بود. یک راهروی شیشه ای با ستون های مرمرینی که در امتداد سمت راستش ردیف شده اند و به آب روانی که در امتداد سمت چپ راهروی شیشه ای روان است. آن دورها مناظر خوشرنگی از طبیعت بکر موج می زند! این جمله آخرم خیلی خز بود! اصلا به یکی از این مناظر زیبایی که گاه و بیگاه به ایمیلت می فرستند فکر کن! به همان ایمیلی که زیرش کلی چیزهای بیربط را تبلیغ می کنند! و به چند آهوی زیبا فکر کنید که در آن گوشه پایین منظره می چرند! نه! به چند آهوی زیبا فکر نکنید! آخر چه معنی دارد برای اثبات عظمت یک خر؛ داخل چشمش مفهوم مبتذل آهو را فرو کنید! به جایش به چند خر شیشه ای در کنار راهروی مرمرین فکر کنید! منطقی تر است. چون به هر حال چند خر که در گوشه یک منظره طبیعی می چرند خیلی با مفاهیم زیبایی شناختی معمول سازگار نیستند! چرا اینطوری نگاهم می کنید!؟ من که یک طرفدار حقوق خرها نیستم! عاشقشان هم نیستم. صرفا دارم یک سری واقعیت ها را بیان می کنم! واقعیت ها! و نه حقیقت ها! به چشم خمار خرمان بر می گردیم! منظره دومی که به آن فکر کردم فضایی رویایی از ستارگان و کهکشانها بود. دوربین همانطور آهسته آهسته در گوشه و کنار چشم خر سیر می کند و کهکشانها و سیاره هایی که همه شان مثل سیاره زحل هستند را نمایش می دهد.و صد البته دوربین نباید چیزی را نمایش دهد کار دوربین چیز دیگری است. و نمی دانم چرا در بادی امر این جمله خیلی احمقانه به نظر نمی رسد. اصلا ولش کن! همان اول گفتم که این تصاویر ذهنی سطحی و فانتزی عمق واقعیت موجود در چشم خمار یک خر بارکش را نشان نمی دهد! یک عنصر مرموز را در ورای چشم یک خر تصور کنید! ابهام؛ واقعیت های احمقانه را باورپذیرتر می کند.

راستش انتقال این همه واقعیات بصورت یکجا برای یک مینیمال نویس گشاد کار طاقت فرسایی بود پس لطفا منتظر یک پایان کوبنده و یا یک نتیجه گیری محیرالعقول نباشید و از واقعیات موجود لذت ببرید!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: